Stoktorka5

Użytkownicy
  • Zawartość

    60
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O Stoktorka5

  • Tytuł
    Forumowicze
  • Urodziny
  1. W części K ujmujesz kwoty społecznego jakie faktycznie zapłaciłaś a ze zdrowotnego prawie całość, bo płaci się 9% podstawy wymiaru składki a odliczeniu podlega 7,75% podstawy. W każdym razie składka zdrowotna będzie wyższa niż ta co wychodzi w wyliczeniu zeznania z ograniczeniem do ok 400 zł.
  2. Sprzedaż środków trwałych nie wlicza się do limitu zwolnienia z kasy, zobacz sobie poniższy artykuł na podstawie rozporządzenia w sprawie zwolnień z kasy fiskalnej: http://poradnik.wfirma.pl/-sprzedaz-srodkow-trwalych-a-kasa-fiskalna-od-2015-r
  3. Jeżeli nie otrzymasz w ogóle potwierdzenia wywozu, to trzeba będzie opodatkować sprzedaż stawką 23% VAT. Warunkiem zastosowania stawki 0% przy eksporcie towarów jest posiadanie przed upływem terminu złożenia deklaracji VAT za dany okres rozliczeniowy dokumentu potwierdzającego wywóz towaru poza UE. W przypadku braku SAD/PZC do tego terminu, nie wykazuje się tej dostawy w ewidencji za ten okres rozliczeniowy ale dopiero w następnym okresie przy zastosowaniu stawki 0%, o ile zdąży się już pozyskać potwierdzenie wywozu. Jeżeli do tego momentu nadal nie będziesz mieć dokumentacji to niestety sprzedaż należy wykazać z naliczeniem 23% VAT. Część przedsiębiorców, którzy sprzedają dla osób prywatnych, wystawia z góry faktury na 23% a potem po otrzymaniu potwierdzenia wywozu wystawia korektę na na stawkę VAT.
  4. Niestety fiskus nie uznaje tego typu wydatków za koszty podatkowe i tym samym nie możesz ich ująć. Ochrona życia lub zdrowia przedsiębiorcy to jego prywatna sprawa i organy skarbowe jednolicie stoją na stanowisku, że tego typu wydatki jako o charakterze prywatnym nie mogą stanowić kosztów firmowych.
  5. Witaj, a kto będzie używał auta w działalności? Zatrudniasz jakiegoś pracownika, którego praca wymaga jeżdzenia samochodem ?
  6. Jeżeli papier jest na potrzeby firmowe a nie na sprzedaż, to całość wydatku czyli papier i transaport ujmuje się jedną kwotą w KPiR jako pozostałe wydatki.
  7. W takim wypadku jako datę sprzedaży na fakturze nalezy wskazać 30 listopada, a to oznacza, że przychód zarówno w VAT jak i podatku dochodowym trzeba wykazać w listopadzie.
  8. Nie musisz w takim wypadku składać "zerowej" informacji VAT-UE Musisz mieć potwierdzenie, że towar dotarł do nabywcy w innym państwie UE, w tym zakresie obowiązuje zwykle międzynarodowy list przewozowy CMR
  9. Jeżeli prowadzisz księgowość uproszczoną na KPIR, to wydatek możesz ująć w kosztach wg daty wystawienia faktury, czyli w październiku najwcześniej.
  10. Jak rozumiem prowadzisz uproszczoną księgowość na KPiR. Przykłady wydatków, które można dokumentować paragonami: - zakup w jednostkach handlu detalicznego materiałów, środków czystości i bhp oraz materiałów biurowych może być, z zastrzeżeniem ust. 2 pkt 4 rozp ws prowadzenia PKPiR (czyli za wyjątkiem zakupu w jednostkach handlu detalicznego materiałów pomocniczych, które księguje się na dowód wewnętrzny) , dokumentowany paragonami zaopatrzonymi w datę i stempel (oznaczenie) jednostki wydającej paragon - określającymi ilość, cenę jednostkową oraz wartość, za jaką dokonano zakupu. Na odwrocie paragonu podatnik musi uzupełnić jego treść, wpisując swoje nazwisko (nazwę zakładu), adres oraz rodzaj (nazwę) zakupionego towaru. - wydatki poniesione za granicą na zakup paliwa i olejów mogą być dokumentowane paragonami lub dowodami kasowymi i warunki jw - przejazd płatną autostradą, jeżeli paragon zawiera takie dane jak: numer i datę wystawienia, imię i nazwisko lub nazwę podatnika (sprzedawcy), numer, za pomocą którego sprzedawca jest zidentyfikowany na potrzeby podatku, informacje pozwalające na identyfikację rodzaju usługi, w szczególności nazwę autostrady, za którą przejazd pobierana jest opłata, kwotę podatku, kwotę należności ogółem.
  11. Jeżeli z pieniędzy z dotacji zakupiony został środek trwały, to nie będzie on mógł stanowić kosztu firmowego. Komputer należy wprowadzić do ewidencji środków trwałych i amortyzować, ale odpisy nie będą mogły stanowić kosztu firmowego.
  12. Wg obecnego orzecznictwa wynajem samochodu nie wchodzi do kilometrówki, tylko w całości ujmuje się go w kosztach. Do kilometrówki ujmuje się natomiast wydatki eksploatacyjne, jak paliwo, rónego rodzaju płyny czy drobne naprawy.
  13. Wrzucasz całość a przepisy o korekcie kosztów nakażą Ci wyksięgować nieopłaconą część w 90tym dniu od ujęcia jej w kosztach. Po dokonaniu zapłaty ujmujesz ponownie w kosztahc firmowych, Na szczęście przepisy o korekcie kosztów od 2016 roku zostaną wycofane. http://serwisdoradcy.pl/likwidacja-korekty-kosztow-od-2016-roku/
  14. Witaj. Jeśli mowa o aucie przy którym nie mogłaś korzystać z odliczenia VAT przy nabyciu paliwa (np auto osobowe w użytku mieszanym), to należy odnieść się do momentu zakupu paliwa - jeśli zakup był w czerwcu kiedy nie przysługiwało odliczenie VAT, to niestety nie będzie go można rozliczyć. Odliczenie 50% VAT przysługuje jedynie od nabyć dokonanych od 1 lipca. Oznaczenie "duplikat" nie ma w tym przypadku znaczenia.
  15. Przy samochodzie osobowym w użytku mieszanym, czyli częściowo na działalność i prywatnie, od 1 lipca przysługuje odliczenie 50% VAT. Ale dotyczy to tylko przypadków kiedy faktyczne nabycie paliwa miało miejsce od 1 lipca. Jeśli faktura zakupu ma datę sprzedaży czerwcową to oznacza, że zakup paliwa był w czerwcu, Tym samym fakturę należy zaksięgować wg poprzednich zasad, czyli bez możliwości odliczenia podatku VAT.