Skocz do zawartości

Martin

Użytkownicy
  • Zawartość

    25
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  1. Martin

    bilet

    Przy bilecie na przejazd poniżej 50 km wystarczy zgłosić się na PKP po wystawienie faktury. Oni nie wystawiają tylko faktur gdy przejzd jest powyżej 50km, bo wtedy bilet jest fakturą, jak ładnie opisała Zołza.
  2. Odliczenie ulgi zależy też od tego jaki wynik wychodzi Ci w deklaracji VAT, w której będziesz dokonywać odliczenia. Jak jest wystarczająca kwota podatku, to można jednorazowo dokonać odliczenia. Jeśli natomiast występuje nadwyżka podatku naliczonego nad należnym (czyli więcej zakupów niż sprzedaży) to odliczenia można dokonać w jednej deklaracji: - max 25% kwoty ulgi przy rozliczaniu VAT miesięcznym (czyli odliczenia trzeba podzielić na 4 miesiące), - max 50% przy rozliczaniu kwartalnym.
  3. Jeżeli prowadzisz uproszczoną księgowość podatkową na KPiR to już decyzja należy do Ciebie, jak nie chcesz to nie musisz wprowadzać tego wydatku do kosztów firmowych.
  4. Jeżeli jest to czasopismo branżowe i ma związek z wykonywaną przez Ciebie działalnością to możesz je ująć w kosztach firmowych.
  5. A sprzedaż z Polski chcesz organizować? Bo musisz pamiętać, że oni są przyzwyczajeni do bardzo szybkich 24 godzinnych dostaw. Poza tym jeszcze jest kwestia opodatkowania. Bo tylko do jakiegoś limitu możesz sprzedawać do Anglii na rzecz osób prywatnych (sprzedaż wysyłkowa z terytorium kraju) i opodatkowujesz polskim vatem, a potem trzeba się zarejestrować do VAT w Anglii i tam go odprowadzać.
  6. Na podstawie paragonu nie zaksięgujesz towaru w KPIR. W takim wypadku zgłoś w danym sklepie prośbę o wystawienie i przesłanie faktury. Będzie się to jednak wiązać z tym, że trzeba zwrócić im otrzymany paragon.
  7. Martin

    praca zdalna

    Zależy to od rodzaju pracy. Trochę jest to kwestią zaufania, ale pracownik może Ci sporządzać raport z wykonanej pracy. Jeśli go znasz i wiesz na ile do tej pory było go stać to łatwo ocenisz czy jest uczciwy i pracuje sumiennie, czy też nagle wykonuje mniej zadań niż wcześniej. Zawsze możesz pozwolić mu na taką pracę na próbę np na miesiąc. Możesz w każdej chwili przywrócić go do pracy w firmie. Ważne by stały czas raportował wykonaną pracę.
  8. Co do zasady do 10 dni od daty odbioru towaru. Jeżeli nie wygląda tak samo jak na zdjęciach w internecie to jest to jak najbardziej podstawa do reklamacji.
  9. Sklep internetowy nie będzie wartością niematerialną i prawną, możesz więc od razu wrzucac w koszty
  10. Chyba nie ma jednoznacznej odpowiedzi, bo to zależy od stopnia rozbudowania strony i tego czy ktoś ją tworzy specjalnie dla Ciebie czy leci po jakimś szablonie. Do tego wygląd.. czy będzie to profesjonalne czy jakby stronę tworzył gimnazjalista... :|
  11. Możesz. Na deklaracji VAT musisz zaznaczyć zwrot VAT (pole 53 kwota, termin podstawowy oraz pole 61- wniosek o zwrot). We wniosku musisz napisać prośbę o zaliczenie zwrotu na poczet przyszłych zobowiązań z tytułu PIT w drugim US. Powinni to przyjąć, wg ostatniego orzecznictwa takie zaliczenie na Twoją prośbę jest ich obowiązkiem.
  12. Martin

    problem z pracownikiem

    no jak Ci zależy na pracownicy, która sama nie potrafi ogarnąć swojej pracy to możesz jej pomóc. Ultimatum, o którym piszesz może nie odnieść skutku. Możesz jej przygotować np taki terminarz w excelu, do którego obie będziecie mieć dostęp. Może mieć tam wpisane stałe rzeczy, czyli to co ma co dzień wykonać + będziesz jej dopisywać inne pojedyncze rzeczy. Dopiszesz i powiesz.. jak i tak nie zrobi to nie będzie mieć wytłumaczenia, że zapomniała bo jej obowiązkiem będzie praca z tym terminarzem.. Jak nie pomoże, to ultimatum możesz dać.. Jak to nie pomoże to poszukaj kogoś innego, bo się więcej narobisz za nią niż to wszystko warte :/
  13. Tak, do kosztu transportu też trzeba naliczyć VAT i wykazać jako transakcję WNT.
  14. Przy ryczałcie prowadzi się wykaz środków trwałych. Wykaz ten jest bardzo zbliżony do ewidencji środków trwałych, nie zawiera tylko informacji o odpisach amortyzacyjnych. Informacje, jakie musi zawierać wykaz, określa § 14 ust. 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 17 grudnia 2002 r. w sprawie prowadzenia ewidencji przychodów i wykazu środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych (Dz. U. nr 219, poz. 1836 z późn. zm.). Ma zawierać: - liczbę porządkową, - datę nabycia, - datę przyjęcia do używania, - określenie dokumentu stwierdzającego nabycie, - określenie środka trwałego lub wartości niematerialnej i prawne, - symbol Klasyfikacji Środków Trwałych (KŚT) wydanej na podstawie odrębnych przepisów, - wartość początkową, - stawkę amortyzacyjną, - zaktualizowaną wartość początkową, - datę likwidacji oraz przyczynę likwidacji albo datę zbycia środka trwałego lub wartości niematerialnej i prawnej.
  15. Nie masz wyjścia jak zarejestrować się do VAT-UE jeszcze przed dniem wykonania usługi. To Twój obowiązek, określony przez ustawę o VAT. Kontrahent ma rację w tym wypadku, ponieważ jesteś zobowiązany do naliczenia i wykazania podatku w Polsce. Jednak jeżeli wydatek jest związany ze sprzedażą opodatkowaną to VAT będzie neutralny, ponieważ pojawi się zarówno po stronie sprzedaży jak i zakupu.
×