Skocz do zawartości

Thomas

Użytkownicy
  • Zawartość

    51
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  1. Generalnie z faktury zaliczkowej odlicza się tylko VAT, no chyba, że zaliczka była na 100% wartości transakcji- wtedy faktura zaliczkowa jest też podstawą do ujęcia kosztu, ale pod warunkiem posiadania jakiegoś dowodu potwierdzającego datę wykonania usługi/ wydania towaru. Sam sposób księgowania to już zależy od rodzaju ewidencji jaką prowadzisz i systemu
  2. Od usług związanych z zakwaterowaniem w tym świadczonych w ramach wynajmu miejsc noclegowych - obowiązuje stawka VAT 8% czyli jak w przypadku hoteli. ZObacz sobie też poniższy artykuł: http://cenabiznesu.pl/-jak-otworzyc-wynajem-miejsc-noclegowych
  3. marwi85 - co do odsetek to nie nalicza i tym samym nie płaci się ich jeżeli ich wartość nie przekracza kwoty 8,70 PLN. Przy okazji od tego roku weszły nowe przepisy, dotyczące płacenia odsetek od należności wynikających z korekt deklaracji, że opłaca się 50% ich wartości: http://poradnik.wfirma.pl/-odsetki-podatkowe-za-zwloke-w-2016-roku-ordynacja-podatkowa
  4. Jeżeli przysługuje Ci odliczenie 50% VAT od pojazdu, to wartość początkową będzie stanowiła pełna kwota netto + pozostałe 50% nieodliczonego podatku VAT. Do wartości początkowej wlicza się również inne opłaty jeżeli miały miejsce, poniesione przed przyjęciem samochodu do używania w firmie, np naprawy czy zapłacony podatek od czynności cywilno prawnych. Pamiętaj tylko, że ubezpieczenie auta (obojętnie kiedy opłacone) nie będzie zwiększać wartości początkowej samochodu. Wydatek ten ujmuje się bezpośrednio w kosztach firmowych.
  5. Jak rozumiem nie dotyczy Cię wspomnanie wcześniej zwolnienie z kasy przy sprzedaży wysyłkowej. Tak, po przekroczeniu limitu masz na instalację kasy 2 miesiące licząc od końca miesiąca, w którym przekroczono limit. Jak zainstalujesz ją w terminie i dokonasz odpowiednich zgłoszeń w US, to będzie Ci przysługiwać ulga na zakup kasy, 90% jej wartości, nie więcej niż 700 zł.
  6. Celinko, zła kwalifikacja wydatku w KPIR pomiędzy kolumnami 10 i 11 nie ma w ogóle wpływu na VAT i tym samym na złożoną deklarację VAT. Zatem wystarczy, ze poprawisz kwalifikację kosztu w KPiR i możesz spać spokojnie
  7. Oj Olenko, nikt Ci nie opisał. Nie musisz składać aktualizacji VAT-R, US otrzyma informację o zmianie na podstawie złożonej przez Ciebie aktualizacji formularza CEIDG-1.
  8. Zakładam, że prowadzisz księgowość na KPiR. Rozporządzenie w sprawie KPiR nie wskazuje by podatek od nieruchomości księgować dowodem wewnętrznym, stąd na podstawie otrzymanej decyzji zapisu można dokonać bezpośrednio do KPiR.
  9. Dla zastosowania stawki amortyzacji 40% nie ma znaczenia przebieg, tylko co najmniej półroczne używanie przed jego nabyciem (a więc używanie przez poprzedniego właściciela). Przebieg 6000 km ma znaczenie przy określeniu czy jest to nowy środek transportu przy sprowadzeniu z innego kraju UE (wtedy mamy bowiem do czynienia z wewnątrzwspólnotowym nabyciem nowego środka transportu).
  10. Thomas

    czy muszę odliczać VAT

    Dotacje są zwolnione z podatku dochodowego. W większości przypadków wydatki pokryte pieniędzmi z dotacji nie mogą stanowić kosztu firmowego. Wyjątkiem w tym zakresie jest dotacja z Funduszu Pracy na rozpoczęcie działalności (na podstawie art. 46 ust. 1 pkt 2 ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy), w tym przypadku wydatki inne niż środki trwałe i wartości niematerialne i prawne - mogą stanowić koszt firmowy, mimo że sam przychód z dotacji jest zwolniony z opodatkowania.
  11. Lorento - przede wszystkim podsumuj ile te wydatki łącznie wyniosły, bo jeśli nie więcej niż 3500 PLN to możesz je ująć bezpośrednio w kosztach. Jeśli wartość była wyższa to tu należy rozważyć czy miał miejsce remont (przywrócenie do stanu pierwotnego do czego można zaliczyć np malowanie czy wymianę płytek podłogowych) czy też modernizacja (ulepszenie, przystosowanie pomieszczenia do nowych potrzeb, o czym może świadczyć np stawianie ścianek działowych). W przypadku remontu całość wydatków ujmujesz bezpośrednio w kosztach. W przypadku modernizacji wszystkie poniesione wydatki (czyli łącznie z tymi na malowanie) należy rozpoznać jako inwestycję w obcym środku trwałym, a to wiąże się z koniecznością wprowadzenia jej na środki trwałe i dokonywania amortyzacji.
  12. Mariuszo - przy okazji, jeżeli dany środek trwały nie był w pełni zamortyzowany to ta niezamortyzowana część będzie jednorazowo kosztem w dacie sprzedaży środka trwałego. Koszty ujmuje się w kol. 13 - pozostałe wydatki.
  13. Z tego co się orientuję, to domeny lokalne są lepsze.
  14. Generalnie ciężko jest odpowiedzieć na to pytanie. 18 tyś to sporo biorąc pod uwagę, że normalnie trzeba by wydać te pieniądze z własnej kieszeni. Ale trzeba wziąć pod uwagę jeszcze to z czym ruszasz na rynek. Jeśli wiesz, że Twoje dochody mogą być wysokie już na starcie to może nie opłaca się czekać. Czasem im szybciej wstrzelisz się w rynek tym łatwiej potem się utrzymać.
  15. Jeżeli już musisz sprzedaż wysyłkową ewidencjonować na kasie, to warto pomyśleć nad rozbudowaniem regulaminu. Tam możesz umieścić informacje o zasadach zwrotu towaru: zawsze z paragonem + można tam umieścić do pobrania plik z protokołem, który kupujący również musi uzupełnić i przesłać wraz z towarem. Możesz też napisać taki tekst na FAQ - Zasady zwrotów/ reklamacji.
×