Skocz do zawartości

rojan

Użytkownicy
  • Zawartość

    21
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O rojan

  • Tytuł
    Forumowicze

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Po pierwsze, musisz określić czy obiektyw ten służy jako część wyłącznie do jednego aparatu czy też może być wykorzystywany do wielu sprzętów. Jeżeli do jednego i aparat ten był ujęty w środkach trwałych, to musisz dokonać ulepszenia tego środka trwałego. Jeżeli natomiast obiektyw może służyć u Ciebie przy wielu aparatach, to należy ująć go jako niezależny środek trwały. W obydwu przypadkach należy zatem dokonać amortyzacji. Przy ujęciu bezpośrednio na środki trwałe możesz też skorzystać z amortyzacji jednorazowej w ramach pomocy de minimis. Polecam Ci w tym temacie poniższe artykuły: http://cenabiznesu.pl/-srodek-trwaly-czy-wyposazenie http://poradnik.wfirma.pl/-ulepszenie-srodka-trwalego-zamortyzowanego-jednorazowo
  2. rojan

    fv z Facebook

    HEwa no właśnie, a teraz dodatkowo trzeba mieć na uwadze, że przy usługach elektronicznych dla osób prywatnych opodatkowanie VAT jest w kraju nabywcy (tzw MOSS) - zatem jeśli dostanie się fakturę z oddziału w Irlandii ale ze stawką 23%, to być może potraktowali nabywcę jak osobę prywatną a nie firmę. Wtedy trzeba jak najszybciej to wyjaśnić.
  3. Musicie wziąć pod uwagę wysokość przewidywanych dochodów. Jeżeli nie będą on wyższe niż po 85 tyś na osobę to warto wziąć podatek progresywny wg skali (stawka 18% a dopiero po przekroczeniu progu 85 tyś wpada się w 32%). Podatek liniowy to 19%... jeden punkcik procentowy więcej ale za to stawka stała. Możecie też zacząć od skali podatkowej, a zmienić formę opodatkowania na przyszły rok, składając w US wniosek do 20 stycznia.
  4. Kupiłem dostęp do oprogramowania w Adobe Systems oddział w Irlandii, płatność kartą w sierpniu w euro przeliczone przez bank na złotówki. Nie dostałem dotąd faktury- nie mogę się jej doprosić. Wiem, że transakcja stanowi import usług więc jak to rozliczyć??? I jeszcze czy powstaną tu różnice kursowe jeśli nie mam faktury ?
  5. Kupiłem samochód do firmy w dniu wczorajszym i dziś chce go przyjąć na środki trwałe. Mam problem tylko z tym, że przerejestrowania dokonam za jakieś 2-3 tyg, mogę jeszcze jeździć na obecnych tablicach. Czy wobec tego auto na dzień dzisiejszy jest "zdatne do użytku" i mogę je wprowadzić do śt ?
  6. Prowadzę działalność na kpir i jestem vatowcem. Właśnie kupiłem komputer po promocyjnej cenie 1500zł brutto - czy muszę go ująć w ewidencji wyposażenia?
  7. Zmieniłem od stycznia 2013 formę opodatkowania na liniowy. Teraz się zastanawiam czy będę mógł się za 2012 rozliczyć jeszcze wspólnie z żoną ?
  8. Niedługo będę rozpoczynać działalność gospodarczą. Czy muszę informować naczelnika urzędu skarbowego o założeniu i prowadzeniu PKPiR?
  9. Witam. Moje pytanie do Państwa nasunęła mi firma instalująca w moim domu drzwi wewnętrzne. W ramach zakupu materiałów (drzwi) oraz instalacji wystawiona zostanie faktura z stawką vat 8%, a z tego co wiem to same drzwi miały naliczony VAT w wysokości 23%. Czy faktura jaką otrzymam będzie poprawnie wystawiona ?
  10. Czy odsetki płacone w ramach kredytu odnawialnego, można sobie odliczać od podatku?
  11. Czy mogę anulować fakturę? interesy kontrahentów nie poszły najlepiej i nie jestem w stanie otrzymać zapłaty za usługę. Nie mam jak zapłacić podatku i chce usunąć fakturę. czy jest to zgodne z przepisami i co się z tym wiąże. Z góry bardzo dziękuje za odpowiedz.
  12. Prowadzę DG, jestem na VAT. Mam pytanie, czy mogę dodatkowo podpisać umowę zlecenie z inną firmą ?
×