
rojan
Użytkownicy-
Zawartość
21 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
O rojan
-
Tytuł
Forumowicze
Ostatnie wizyty
Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.
-
Po pierwsze, musisz określić czy obiektyw ten służy jako część wyłącznie do jednego aparatu czy też może być wykorzystywany do wielu sprzętów. Jeżeli do jednego i aparat ten był ujęty w środkach trwałych, to musisz dokonać ulepszenia tego środka trwałego. Jeżeli natomiast obiektyw może służyć u Ciebie przy wielu aparatach, to należy ująć go jako niezależny środek trwały. W obydwu przypadkach należy zatem dokonać amortyzacji. Przy ujęciu bezpośrednio na środki trwałe możesz też skorzystać z amortyzacji jednorazowej w ramach pomocy de minimis. Polecam Ci w tym temacie poniższe artykuły: http://cenabiznesu.pl/-srodek-trwaly-czy-wyposazenie http://poradnik.wfirma.pl/-ulepszenie-srodka-trwalego-zamortyzowanego-jednorazowo
-
HEwa no właśnie, a teraz dodatkowo trzeba mieć na uwadze, że przy usługach elektronicznych dla osób prywatnych opodatkowanie VAT jest w kraju nabywcy (tzw MOSS) - zatem jeśli dostanie się fakturę z oddziału w Irlandii ale ze stawką 23%, to być może potraktowali nabywcę jak osobę prywatną a nie firmę. Wtedy trzeba jak najszybciej to wyjaśnić.
-
Musicie wziąć pod uwagę wysokość przewidywanych dochodów. Jeżeli nie będą on wyższe niż po 85 tyś na osobę to warto wziąć podatek progresywny wg skali (stawka 18% a dopiero po przekroczeniu progu 85 tyś wpada się w 32%). Podatek liniowy to 19%... jeden punkcik procentowy więcej ale za to stawka stała. Możecie też zacząć od skali podatkowej, a zmienić formę opodatkowania na przyszły rok, składając w US wniosek do 20 stycznia.
-
Kupiłem dostęp do oprogramowania w Adobe Systems oddział w Irlandii, płatność kartą w sierpniu w euro przeliczone przez bank na złotówki. Nie dostałem dotąd faktury- nie mogę się jej doprosić. Wiem, że transakcja stanowi import usług więc jak to rozliczyć??? I jeszcze czy powstaną tu różnice kursowe jeśli nie mam faktury ?
-
Kupiłem samochód do firmy w dniu wczorajszym i dziś chce go przyjąć na środki trwałe. Mam problem tylko z tym, że przerejestrowania dokonam za jakieś 2-3 tyg, mogę jeszcze jeździć na obecnych tablicach. Czy wobec tego auto na dzień dzisiejszy jest "zdatne do użytku" i mogę je wprowadzić do śt ?
-
Prowadzę działalność na kpir i jestem vatowcem. Właśnie kupiłem komputer po promocyjnej cenie 1500zł brutto - czy muszę go ująć w ewidencji wyposażenia?
-
Zmieniłem od stycznia 2013 formę opodatkowania na liniowy. Teraz się zastanawiam czy będę mógł się za 2012 rozliczyć jeszcze wspólnie z żoną ?
-
Niedługo będę rozpoczynać działalność gospodarczą. Czy muszę informować naczelnika urzędu skarbowego o założeniu i prowadzeniu PKPiR?
-
Witam. Moje pytanie do Państwa nasunęła mi firma instalująca w moim domu drzwi wewnętrzne. W ramach zakupu materiałów (drzwi) oraz instalacji wystawiona zostanie faktura z stawką vat 8%, a z tego co wiem to same drzwi miały naliczony VAT w wysokości 23%. Czy faktura jaką otrzymam będzie poprawnie wystawiona ?
-
Czy odsetki płacone w ramach kredytu odnawialnego, można sobie odliczać od podatku?
-
Czy mogę anulować fakturę? interesy kontrahentów nie poszły najlepiej i nie jestem w stanie otrzymać zapłaty za usługę. Nie mam jak zapłacić podatku i chce usunąć fakturę. czy jest to zgodne z przepisami i co się z tym wiąże. Z góry bardzo dziękuje za odpowiedz.
-
Prowadzę DG, jestem na VAT. Mam pytanie, czy mogę dodatkowo podpisać umowę zlecenie z inną firmą ?