Skocz do zawartości

Dodee

Użytkownicy
  • Zawartość

    19
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  1. Nabyłam ostatnio kilka rzeczy do firmy. Chcę zaksięgować je do kpir, ale nie chcę z pewnych przyczyn odliczyć VATu. Czy mogę tak zrobić, czy to się wiąże z jakimiś konsekwencjami? I czy VAT powinien wtedy zostać zaliczony do kosztów?
  2. Zauważyłam, że dwa miesiące temu błędnie zaksięgowałam raport kasowy - nie zmieniłam automatycznie pojawiającej się daty i tym samym raport zamiast na ostatni dzień lutego, został zaksięgowany w marcu. Podobne zdarzenie miało miejsce w marcu-kwietniu. Czy w takiej sytuacji muszę dokonywać korekty, czy też mogę pozostawić to w ten sposób, skoro podatek i tak zostanie rozliczoy w deklaracji rocznej?
  3. Witam. Słyszałam, że zgodnie ze zmianami w przepisach od 1 kwietnia br. nie można już rozliczać w kosztach wydatków na samochód, jak się nie prowadzi kilometrówki. Mam samochód na środkach trwałych i przyznam że kilometrówka byłaby sporym utrudnieniem. Czy rzeczywiście muszę ją prowadzić?
  4. zakupiłam oprogramowanie w USA (licencja). Dostałam rachunek, na którym widnieje moje imię i nazwisko oraz adres, nie ma jednak NIP-u (mojego ani sprzedawcy) ani nazwy mojej firmy. Czy na podstawie takiego rachunku mogę zaksięgować wydatek do kosztów? Jestem VATowcem, jak rozliczyć z tego VAT (na rachunku też nie ma o tym słowa)?
  5. Jeśli korekta dotycz tego samego towaru, to nie ma znaczenia, że jest rozbite na pozycje. Ważne, żeby się podatek i cała reszta zgadzały Księgujesz normalnie sumę korekty na minus w książce i już.
  6. Często zdarza się, że dostaję od kontrahenta fakturę zaliczkową np. w lipcu, a końcową w sierpniu. Jak powinnam rozliczyć taką transakcję? I co zrobić, jak dostaję fakturę końcową, a po pewnym czasie przychodzi dopiero zaliczkowa?
  7. Musisz stworzyć ewidencję pomyłek - tam wprowadzasz wartość netto i wartość podatku, który źle wprowadziłaś i opsi zdarzenia - czyli skąd się wziął błąd. Do ewidencji musisz wpiąć też oryginał błędnego paragonu. Potem jak księgujesz łączny raport okresowy, to musisz na minus zaksięgować te pomyłki. No i nie zapomnij na kasie wprowadzić poprawnej kwoty na nowy paragon :)
  8. Zakładam firmę, i wiem, że będę sprowadzała towar z zagranicy, z terenów Unii. Czy mogę być w związku z tym nievatowcem u nas, a jednak mieć VAT UE? Przyznam, że póki nie przekroczę limitu to chciałabym się nie bawić w rozlcizanie VAT-u polskieg. Proszę o pomoc.
  9. Brutto tylko pamiętaj, że jest określony limit, maksymalnie możesz odliczyć 760 zł :)
  10. Dodee

    dotacja z Funduszu Pracy

    Z reguły nie można zaliczyć do kosztów tych wydatków które się opłaciło z dotacji. Jest jeden wyjątek, kiedy ta dotacja pochodzi z PUP na rzecz bezrobotnego na otworzenie nowej działalności. To jest dotacja na podstawie art. 46 ust. 1 pkt 2 ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy.
  11. Dodee

    faktura z polkomtela

    a co z fakturami za media, które mają termin płatności w styczniu, ale dotyczą grudnia ubiegłego roku? też w styczniu się je księguje?
  12. Od nowego roku musisz przejść na kpir i zasady ogólne. I wtedy składasz za bieżący rok normalnie pit (chyba 28?), a już za kolejny pit dla zasad ogólnych, pit 36 :)
×