Skocz do zawartości

Fraczek

Użytkownicy
  • Zawartość

    22
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  1. Czy mogę księgować faktury sprzedaży w jednej kwocie? Wystawiam ich dość sporo, i zastanawiam się czy nie mógłbym wprowadzać ich podsumowanych do kpir, to by znacznie ułatwiło pracę...
  2. W jaki sposób zaksięgować fakturę za nabycie zdjęć od serwisu Fotolia? Wystawca jest ze Stanów Zjednoczonych, ale faktura jest po polsku i w polskiej walucie?
  3. Chciałbym dowiedzieć się, jak należy rozliczać w ramach kilometrówki wydatki. Mam samochód, prywatno-firmowy, i mam chciałbym zaliczyć do wydatków koszty paliwa. Nie wiem jednak, jak mam dokonać podziału - proporcjonalnie ustalić, ile zjeździłem na jednym baku i tylko taką część faktury zaksięgować do kosztów? Trochę to przyznam szczerze, kłopotliwe... Będę wdzięczny za pomoc :)
  4. A co z kosztami rejestracji? skoro będą już po tym, jak wprowadzę samochód do środków trwałych, to konieczna będzie też korekta wartości środka trwałego? czy jako ulepszenie?
  5. Do 25 dnia miesiąca po miesiącu, w którym dokonałeś transakcji. Tak jak podstawowe miesięczne deklaracje VAT.
  6. Jeśli masz oba egzemplarze faktury - kopię i oryginał, to możesz ją anulować - opisujesz ją w sposób widoczny, że anulowano, i umieszczasz w dokumentacji. Ale jeśli jeden egzemplarz ma kontrahent, to nawet jak nie masz potwierdzenia faktury, to nie możesz jej anulować. Wyślij mu ją jeszcze raz poleconym, jak odbierze to masz potwierdzenie że odebrał, i już :)
  7. VAT z zaliczki rozliczasz w miesiącu, w którym ją dostałaś, a VAT z końcowej i całą kwotę netto w tym, w którym dostałaś końcową. A jak najpierw dostaniesz końcową, to po prostu z niej rozliczasz całość, a pod nią sobie najwyżej podepniesz zaliczkę jak przyjedzie.
  8. Dostałem od kontrahenta fakturę za zakupy, ale nie ma na niej mojego nr-u NIP. Mogę ją zaksięgować, czy muszę się do niego najpierw udać po korektę?
  9. Prowadzę KPiR i zrobiłem na początku roku remanent początkowy, który mój program księgowy ujął mi w książe przychodów i rozchodów. Skonsultowałem po pewnym czasie, czy moja książka jest poprawnie prowadzona z moją księgową, a ona mi powiedziałam że wartości remanentu początkowego nie ujmuje się w KPiR. Co teraz? Mam usunąć ten remanent? Ale czy to nie wpłynie jakoś na podatek?
  10. Prowadzę działalność od początku roku, ale teraz dowiedziałem się, że można do kosztów zaliczyć także koszty bankowe typu płatność za kartę, za przelew itp. I teraz mam takie pytanie - czy mogę zacząć księgować te koszty od tego miesiąca, czy muszę robić jakąś korektę wstecz? czy nie przyczepi się do mnie nagle żadna kontrola?
  11. Prowadzę sprzedaż internetową, za pomocą internetu kupuję też towary które wysyłam do klientów. Ostatnio zakupiłem towar od kontrahenta, jednak nie otrzymałem od niego faktury do tej pory (7 dni na wystawienie dawno minęło). Co mam w takiej sytuacji zrobić???
  12. Widziałem na stronie ZUS informację, że znowu uruchamiają jakieś nowe serwisy. Stare mają być wyłączone. Ale co z dokumentami które wysłałem jeszcze na starym serwisie? Czy mogę jakoś ściągnąć stamtąd potwierdzenia, czy już mi się skończył dostęp do starych danych?
  13. Prowadzę jednoosobową DG i potrzebuje w niej samochodu. Znalazłem odpowiedni, ale sprzedaje go osoba fizyczna, nie ma firmy. Czy w takim razie taki kontrahent może mi wystawić fakturę? Czy wystarczy umowa kupna-sprzedaży? Samochód ma być środkiem trwałym, to chyba taka umowa powinna być na firmę? Jeśli ktoś może mi pomóc - byłbym wdzięczny :)
×