Skocz do zawartości

Kamill

Użytkownicy
  • Zawartość

    22
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  1. Wykonałem usługę pod koniec czerwca, natomiast fakturę chciałbym wystawić dopiero w lipcu. Czy jest taka możliwość? Kiedy powinienem rozliczyć VAT i dochodowy?
  2. Klient w ubiegłym roku zakupił u nas towar, obecnie chce zwrócić jego część. Wiem, że powinienem udokumentować takie zdarzenie fakturą korygującą, jednak - w jakim okresie? Obecnie, czy też może powinienem się cofnąć do ubiegłego roku?
  3. W ubiegłym miesiącu zmieniłem siedzibę mojej firmy - tym samym musiałem przenieść kasę fiskalną. Przychody wbite na kasę księguję w KPiR jednym wpisem na koniec miesiąca. Czy w tej sytuacji powinienem je jakoś rozdzielić - osobno na stare i nowe miejsce prowadzenia działalności?
  4. Koszty rejestracji wrzucasz bezpośrednio do książki, do 13 kolumny - poniesione są już po wprowadzeniu auta na środki trwałe, więc wartości początkowej nie zwiększą, a z ulepszeniem to też nie ma dużo wspólnego, tym bardziej że rejestracja raczej nie przekracza 3500 zł :D
  5. Witam. Mam problem z fakturami. otóż, po zmianie przepisów moment powstania obowiązku podatkowego to ten, kiedy dostarczę towar. Tylko że kiedy ja wysyłam towar, razem z fakturą, to nie wiem kiedy on dojdzie - to jaką mam datę wstawić? Planowaną? A potem co, korekta??? Pomóżcie, bo nowe przepisy mnie skołowały... :(
  6. Ciekawe Jak miałem podobną sytuację, to mi w urzędzie powiedzieli, że nie jest to potwierdzenie otrzymania korekty, bo potwierdzenie musi dotyczyć konkretnie faktury, a nie zdarzenia. No ale z drugiej strony - jak zwrócił, to chyba wie? Najlepiej spróbuj mu wyslać korektę jeszcze raz, poleconym, jak odbierze to masz dowód i już I spróbuj się o to dopytać w swoim US. Powodzenia :)
  7. z tego, co wiem, kiedy wystawiam kontrahentowi fakturę w walucie obcej, to na polską przeliczam zgodnie z kursem poprzedzającym wystawienie tej faktury. czy taki sam kurs przyjmuję do rozliczenia wpływu, nawet jeśli jest on w innym dniu niż została wystawiona faktura?
  8. Jak inne dane są ok, to właściwie możesz zaksięgować. Ale najlepiej to wystaw notę korygującą i będziesz miał z głowy, nie musisz się o żadną korektę zwracać ani nic :)
  9. Remanent musisz wpisać do KPiR ale nie uwzględniać go w podatku dochodowym. Wpisujesz go do kolumny 15 - tak pewnie ma Twój program. Wartość remanentu jest zaliczana dopiero jak przeprowadzisz na koniec roku końcowy - wtedy różnica między nimi albo ci zwiększy koszty, albo przychody.
  10. chcę kupić samochód do firmy - będzie środkiem trwałym - od osoby prywatnej, która nie prowadzi działalności. W związku z tym mogę to auto kupić tylko na umowę kupna-sprzedaży. Jak takie coś należy rozliczać? I jakie mam obowiązki bo przyznam że dopiero zakładam ewidencję środkow trwałych?
  11. Witam, czy jeśli organizuję dla moich pracowników wyjazd integracyjny, to będzie on dla nich stanowił przychód> czy to powinnam wykazać na ich pit 11?
  12. Niestety, ale nie możesz z ulgi skorzystać. Od tego roku jest tak że w dzień przed złożeniem przez Ciebie deklaracji z korektą Twój dłużnik nie może być w trakcie postępowania upadłościowego. Jeśli jest, to niestety ale przepadło. I jeszcze jedna zmiana - teraz już nie trzeba czekać 180 dni, tylko 150 od terminu płatności, żeby robić korektę.
  13. Normalnie zaksięguj jak zwykle PZC, a z tej drugiej faktury wpisz to, co na PZC nie było ujęte - czyli te dodatki, bez cła. Nie zdublujesz, a wszystko będziesz miał wrzucone w koszty :)
  14. Witam. W tym roku chcę założyć działalność. Nie wiem, jakie będę miał obroty, ale mogę przypuszczać że jednak przekroczę te 20 000 zł limitu. Czy w takim razie powinienem kasę zamontować już na początku działalności? I co wtedy jeśli jednak nie przekroczę limitu?
×