Skocz do zawartości

Mola

Użytkownicy
  • Zawartość

    23
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  1. A co w sytuacji, kiedy nie wychodzi zaliczka i jej nie opłacam?
  2. Słyszałam, że nie jest konieczne wysyłanie do urzędu deklaracji pit 5 za zaliczki na podatek. czy trzeba jest zatem przechowywać w dokumentach firmowych?
  3. Ostatnio nabyłam do firmy parę drobnych rzeczy - kable, śruby itp. - na które mam paragon. Czy na podstawie paragonu można zaksięgować taki wydatek w kosztach? Są to naprawdę niewielkie kwoty - w granicach 10-20 zł.
  4. W styczniu poniosłam wydatki na wyposażenie firmy, obecnie okazało się że część sprzętu jest wadliwa więc zdecydowałam się go zwrócić. Otrzymałam w tej sytuacji fakturę korygującą. Kiedy powinnam ująć ową korektę w mojej KPiR i rejestrze VAT - obecnie, czy też cofać się do stycznia, kiedy poczyniłam pierwotny wydatek? Czy będę musiała robić korekty? Proszę o pomoc.
  5. Wyjeżdżam w podróż służbową za granicę, czy mogę w jakiś sposób odliczyć VAT w ramach ponoszonych podczas niej wydatków? Z góry dziękuję za odpowiedź :)
  6. Możliwość wysyłania elektronicznych faktur zamiast papierowych jest wtedy, kiedy odbiorca taką formę zaakceptuje. Więc poniekąd mogą oni narzucić konieczność wysyłania faktur w formie papierowej. Z drugiej strony - teraz nie trzeba mieć takiego potwierdzenia na piśmie, już sam fakt, że kontrahent zapłaci należność wynikającą z faktury elektronicznej jest traktowany jako zgoda dorozumiana.
  7. Koszty możesz zaliczać w całości, tylko wartość początkowa ma mieć 90%
  8. fakturę przeliczasz tak, jak napisałeś - zgodnie z kursem z dnia poprzedzającego, i to traktujesz jako przychód. jak dostaniesz wpływ to też go przeliczasz zgodnie z kursem z dnia poprzedzającego to zdarzenie (czyli z dnia przed przelewem). potem liczysz sobie różnice - jeśli więcej jest na fakturze a mniej na przelewie, to to jest Twój koszt, jeśli odwrotnie - przychód. Tą różnicę wprowadzasz sobie przez odpowiedni dowód wewnętrzny. Chyba wszystko nie zapomnij w dokumentach umieścić kursu, po jakim liczyłeś.
  9. chcę wyposażyć moje biuro w nową sofę. Czy taki wydatek można wrzucić w koszty firmy, czy raczej się do tego US może przyczepić?
  10. Mola

    AC a kilomterówka

    Możesz wrzucić w koszty, ale pamiętaj że jeśli masz auto o wartości większej niż 20 000 zł, to możesz zaliczyć do kosztów tylko taką wartość AC która proporcjonalnie przypada na te 20 000.
  11. Czy jeśli używam w firmie samochodu prywatnego w ramach kilometrówki, to mogę AC zaliczyć w koszty?
  12. Jestem nowym przedsiębiorcom i kupuję samochód osobowy. Czy mogę go amortyzować jednorazowo w ramach pomocy de minimis? Będzie kosztował ok. 8 tys. zł?
  13. Mam własną firmę, która dość dobrze prosperuje, więc chcę zatrudnić kilku pracowników. Nie mam jednak zbyt dużej wiedzy na temat zarządzania ludźmi - jakich motywować, co zrobić żeby lubili pracę itp.? Jak wybrać porządnych ludzi? Macie jakieś pomysły?
  14. Witam. Prowadzę sklep i chciałabym stałym klientom dać od czasu do czasu jakiś gratis - mniejszy produkt z asortymentu. Czy muszę takie gratisy wklepywać na kasę? I co potem z raportem - bo przecież będzie na nim zawyżony przychód, czy mam robić jakieś zwroty czy korekty?
×