Skocz do zawartości

Graficzka

Użytkownicy
  • Zawartość

    17
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  1. Mój kontrahent, który zalegał z płatnościami, uregulował fakturę, razem z odsetkami i opłatami pocztowymi (zwrot tych, które poniosłam). Czy odsetki i opłaty to mój przychód? Muszę je jakoś księgować?
  2. Dzięki za pomoc... Wydawało się skomplikowane, ale jak na razie wszystkich formalności chyba dopełniłam. Miałam tylko pewne obawy co do tego, jak zareagują w US, ale nie było komplikacji specjalnych - może dlatego, że czynny żal także złożyłam. W każdym razie - bardzo dziękuję, sama bym tego chyba nigdy nie ogarnęła :)
  3. Witam. mam taki problem, że w zeszłym miesiącu wykonałam usługę dla kontrahenta z Francji. Wystawiłam mu fakturę z 23% VAT, gdyż właściwie nie wiedziałam nic o rozliczeniach w UE. Niedawno dowiedziałam się, że kiedy świadczę usługi komuś z UE, kto ma NIP UE (mój kontrahent ma), to powinnam wystawić fakturę ze stawką nie podlega i też mieć NIP UE. Nie wiem jak to teraz rozwiązać wstecz, skoro poprzedni miesiąc rozliczony. Czy ktoś miał może taką sytuację?
  4. Jeśli jest powyżej 3500 zł, to będzie ulepszenie. Jak mniej, to możesz wrzucić w pozostałe wydatki, wtedy jednorazowo zaksięgujesz w kosztach i z głowy :)
  5. W VAT nie ma czegoś takiego jak kwota wolna. Tutaj jak jest jakakolwiek nadwyżka VAT należnego nad naliczonym, to tą nadwyżkę musisz odprowadzić do urzędu.
  6. Graficzka

    Jeremie

    Nie, to jest pożyczka, którą oddajesz normalnie. Jak kredyt. Tylko że jest na preferencyjnych zasadach.
  7. Mam kontrahenta, który nie opłacił wystawionych przeze mnie faktur. Niedługo minie 150 dni, więc chcę skorzystać z ulgi na złe długi, no ale to dotyczy tylko VAT. A jak mam odzyskać zapłacony od tych faktur dochodowy, bo przecież dochodu wcale nie uzyskałam?
  8. Wykorzystuję w firmie laptopa i chcę go ubezpieczyć. Ubezpieczenie miałoby obejmować okres od 2014-2016 roku. W jaki sposób powinnam wprowadzić koszt do KPiR?
  9. Raczej tak, chyba że będziesz ten wyjazd finansować ze zfśs - wtedy bodajże do 380 zł taki przychód jest zwolniony z opodatkowania.
  10. W tym miesiącu mam dość sporą nadwyżkę podatku VAT naliczonego nad należnym. wiem, że zazwyczaj to przechodzi na następny miesiąc, ale chciałabym tym razem odzyskać nadpłacone środki. Jak to zrobić?
  11. Witam. Wynajmuję lokal pod działalność i chciałabym go zmienić - to jest zwykłe mieszkanie, a chcę żeby to było studio. Więc całkiem zostałoby przebudowane. Czy wydatki na taki remont mogę sobie wrzucić bezpośrednio w koszty? Jak to poprawnie rozliczyć? Dzięki z góry za pomoc.
×