Skocz do zawartości

marwi85

Użytkownicy
  • Zawartość

    27
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  1. Zgodnie z rozporządzeniem bilety jednorazowe ani okresowe MPK nie mogą stanowić dowodu księgowego. Dlatego też jeśli ten wydatek spełnia przesłanki do zaliczenia go do kosztów podatkowych to musisz wystąpić o wystawienie faktury i na tej podstawie możliwe będzie zaliczenie wydatku do kosztów podatkowych. Tutaj masz artykuł na poparcie moich słów: http://poradnik.wfirma.pl/-ksiegowanie-kosztow-dojazdow-komunikacja-miejska
  2. Zakupiłem grunt (ziemie), która przeznaczona jest na użytek firmy. Jak prawidłowo zakwalifikować taki wydatek? Czy będzie to środek trwały? A może wartość niematerialna i prawna? Proszę o pomoc
  3. Mam dość poważny problem i nie wiem co zrobić w tej sytuacji. Otóż w grudniu wystawiłem pro formę na sprzedaż towarów ale zapomniałem wystawić zwykłą fakturę VAT do tej transakcji. Jak mam teraz rozwiązać ten problem? Wystawić fakturę sprzedaży do tamtej transakcji w okresie obecnym? Proszę o pomoc
  4. Dokonuje transakcji zagranicznych, a dokładniej sprzedaży kontrahentom zagranicznym. Czy w związku z tym na koniec roku podatkowego podczas rozliczenia rocznego muszę złozyć w us jakieś dodatkowe formularze?
  5. Czy na fakturach za zakup paliwa do samochodu firmowego powinien znajdować się numer rejestracyjny pojazdu? Bo słyszałem, że nie ale chce potwierdzić tą informację
  6. Nie ma znaczenia, w której placówce dokonałeś zakupu i jaki jest jej adres. Wprowadzasz główny adres siedziby firmy, a NIP będzie ten sam zarówno dla głównej siedziby czy też dla oddziału lub placówki.
  7. Zmienia się mój adres zamieszkania. Czy w związku z tym musze gdzies aktualizować dane?
  8. wpłaty na konto IKZE podlegają odliczeniu od podstawy opodatkowania. Tak, więc rozliczając działalność na zasadach podatku liniowego możesz dokonać odliczenia kwot wpłaconych na IKZE.
  9. Nie musisz koniecznie prowadzić ewidencji przesyłek ale w razie pytań ze strony US musisz być w stanie udowodnić zasadność poniesionych wydatków
  10. VAT-R składa się we właściwym urzędzie skarbowym w celu rejestracji bądź aktualizacji danych w zakresie podatku VAT. Jeśli wcześniej nie byłeś zarejestrowany do VAT to musisz dokonać rejestracji do VAT i robisz to właśnie na druku VAT-R.
  11. Wystawiłem fakturę sprzedaży, wysłałem ją mailem do kontrahenta ale do transakcji nie doszło i nie otrzymałem zapłaty z tytułu tej transakcji. Jak mam teraz anulować tą transakcję? Fakturę wysłałem ale klient nie dostał towaru, a ja nie dostałem zapłaty. Czy wystarczy anulować fakturę?
  12. Jeśli nie poniosłeś żadnego kosztu, nic nie zapłaciłeś z tytułu raty to bez sensu żebyś jakoś ewidencjonował to w księgowości
  13. A co w sytuacji, gdy nie mam faktury za przesyłkę? To mój klient odsyłał towar do mnie i de facto on poniósł koszt, a ja poprzez przelew zwróciłem mu koszt przesyłki
  14. Mam taki problem, otóż wystawiłem klientowi fakturę, a on zwrócił mi towar, który był przedmiotem tego zakupu. W związku z tym zwróciłem mu pieniądze za tą transakcję. Jak to teraz odkręcić? Muszę wystawić korektę czy jakoś inaczej to udokumentować? A co z moimi kosztami? Bowiem klientowi zwróciłem pieniądze za tą transakcję oraz koszty wysyłki zwrotnej, czyli jestem na tym stratny. Czy mogę to jakoś ująć w kosztach?
  15. Witam, Czy mogę zmienić główną kategorię PKD w mojej działalności? Jesli jest to możliwe to czy za taką czynność ponosi się opłaty?
×