Skocz do zawartości

kwiatek55

Użytkownicy
  • Zawartość

    20
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  1. Czy bilet miesięczny MPK można zaliczyć do kosztów podatkowych?
  2. Na stanie wyposażenia firmy posiadam telefon komórkowy ale ostatnio odmawia posłuszeństwa, więc chce go wycofać z firmy. Czy jeśli wycofam go jako uszkodzony to w razie kontroli nie będzie z tym problemów? Jak należałoby prawidłowo udokumentować taką czynność? Z góry dziękuje za odpowiedź.
  3. jaki pit wybrać

    Jeśli prowadzisz działalność opodatkowaną na zasadach ogólnych i dodatkowo pracujesz na etacie to przychody z obu źródeł rozliczasz na jednym pit, tj. pit 36. Pamiętaj też, że tylko pit 36 daje możliwość wspólnego rozliczenia z małżonką/kiem, więc masz szczęście, że prowadzisz działalność na zasadach ogólnych.
  4. Chciałabym otworzyc konto walutowe w tym samym banku co mam "polskie" konto firmowe. Czy musiałabym zgłosić to konto walutowe do US?
  5. Wziąłem kredyt za który dokonałem zakupu samochodu osobowego, który wykorzystuje w działalności. A dokładniej został on wprowadzony do środków trwałych firmy. Czy raty za kredyt albo odsetki mogę zaliczyć do kosztów podatkowych?
  6. remanent na koniec roku

    W remanencie na koniec roku ujmujesz jedynie towary i materiały, czyli to co księgowane jest w kolumnie 10 KPiR. Wyposażenia i środków trwałych nie ujmuje się w remanencie na koniec roku.
  7. nadwyżka VAT

    Wyliczyłam podatek VAT za listopad i wyszła kwota ujemna ale chciałabym żebym US nie zwracał mi tej nadwyżki tylko zaliczył na poczet przyszłego miesiąca. Jak mam to zrobić? Jak poinformować o tym US?
  8. Faktura z ubiegłego miesiąca

    No dzięki za odpowiedź ale chciałabym też wiedzieć z czego to wynika, że mogę ją zaksięgować w grudniu?
  9. Mam taki problem: wczoraj otrzymałam fakturę, której data wystawienia to 29.10. Jak mam ją teraz zaksięgować? Skoro październik już został rozliczony. Czy muszę robić korektę deklaracji VAT?
  10. Czy jeśli posiadam towary do dalszej odsprzedaży czy muszę je jakoś ewidencjonować w firmie? Robić remanenty czy coś podobnego?
  11. Możesz poprosić klienta żeby przesłał Ci dowód opłaty pocztowej (jeśli oczywiście go posiada i będzie chciał Ci przesłać) wtedy księgujesz go poprzez dowód wewnętrzny. A jeśli nie to niestety ale sam wyciąg bankowy nie wystarczy i nie będziesz mógł tego wydatku zaliczyć do kosztów.
  12. Jeśli faktura korygująca, którą otrzymałeś została wystawiona do zera to zaksięguj ją normalnie, tak jak każdą inną fakturę korygującą. A wygląda na to, że kontrahent potraktował to jako nową transakcję, bo dostałeś nową parę butów, więc wprowadź to jako standardową fakturę VAT, zgodnie z datą wystawienia, którą masz na tej fakturze.
  13. zmiana PKD

    Pewnie, że możesz. Zmianę głównej kategorii dokonuje się na formularzu CEIDG-1. Należy go złożyć do US w ciągu 7 dni od zmiany danych. Na podstawie złożonego CEIDG o zmianach automatycznie zostaną powiadomione US, GUD oraz ZUS. Wniosek o wpis oraz zmianę wpisu do ewidencji CEIDG nie podlega opłacie.
  14. Forumowicze, potrzebuje porady Otóż klient kupił ode mnie towar i zapłacił na podstawie pro formy. Po czym ja wystawiłam fakturę elektroniczną i wysłałam ją e-mailem do niego. Miało to miejsce kilka miesięcy temu. Dzisiaj klient się obudził i twierdzi, że nie dostał ode mnie faktury, a przesłaną wcześniej fakturę elektroniczną traktuje jako skan, a nie oryginał faktury. Domaga się teraz wystawienia duplikatu faktury. Co mam zrobić w tej sytuacji? Czy jego żądania są słuszne? Proszę o poradę, bo nie wiem jak postąpić w tej sytuacji
  15. Cześć wszystkim, zakupiłam środek trwały i chce go zamortyzować jednorazowo. Chce skorzystać z pomocy de minimis. Czy może mi ktoś powiedzieć co muszę złożyć do US? Chodzi mi o dokumenty, które są niezbędne do uzyskania pomocy de minimis
×