
kubelekwody
Użytkownicy-
Zawartość
22 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
O kubelekwody
-
Tytuł
Forumowicze
-
duplikat faktury
temat odpowiedział kubelekwody → Mocarz25 → Podatkowa księga przychodów i rozchodów
Duplikat faktury zawsze wystawia się z datą bieżącą. Nie należy wystawiać duplikatu z datą wsteczną. -
A czy jest inny sposób, bardziej optymalny? Np. przekazanie samochodu do użytku prywatnego- czy wtedy również będę musiał odprowadzać podatek?
-
Mam na ŚT w firmie samochód, który nabyłem na podstawie umowy sprzedaży, a więc nie odliczałem VAT. Amortyzuję go już przez 2,5 roku. Czy w związku z tym przy jego sprzedaży muszę naliczać podatek VAT?
-
Może ktoś podpowiedzieć mi na jakim pit powinienem dokonać rozliczenia za 2015 rok? Przychód uzyskuje z prowadzonej działalności gospodarczej i z umowy o pracę, a dodatkowo rozliczam się z żoną. Moja działalność opodatkowana jest na zasadach ogólnych.
- 1 odpowiedź
-
- na jakim pit dokonać rozliczenia
- który pit
-
(i 2 więcej)
Oznaczone tagami:
-
Chodzi o to, że nie otrzymałem tej faktury od kontrahenta. W powinna ona do mnie dotrzeć już trzy miesiące temu. A z tego co mi wiadomo to po takim czasie nie mogę już odliczyć VAT od faktury. Co powinienem teraz zrobić?
-
Che wystąpić do kontrahenta o wystawienie duplikatu faktury. Jak to wygląda z punktu podatku VAT? Czy od duplikatu faktury mogę odliczyć VAT?
-
Raty od kredytu
temat odpowiedział kubelekwody → kwiatek55 → Podatkowa księga przychodów i rozchodów
Finansując zakup środka trwałego kredytem tylko część odsetkowa raty może być kosztem podatkowym. musisz też pamiętać, że warunkiem zaliczenia takiego wydatku do kosztów podatkowych jest jego opłacenie. Tak, więc jeśli rata z odsetkami nie została zapłacona nie możesz zaliczyć jej do kosztów podatkowych. -
Obliczam właśnie wysokość odsetek podatkowych jakie muszę zapłacić. Do jakiej kwoty nie mam obowiązku kwoty tej uiszczać w US?
-
wydatki przed rozpoczęciem działalności
temat odpowiedział kubelekwody → złotarybka → Działalność gospodarcza
Jeśli przed rozpoczęciem działalności poniosłaś koszty związane z firmą i nie jest to zakup towarów lub materiałów to wydatki te możesz zaksięgować z datą rozpoczęcia działalności. Tutaj masz fajny artykuł, który rozjaśni Ci kwestie kosztów poniesionych przed rozpoczęciem działalności: http://poradnik.wfirma.pl/-koszty-poniesione-przed-rozpoczeciem-dzialalnosci-gospodarczej-a-zwiazane-z-jej-uruchomieniem -
Zgadza się, od stycznia w tej kwestii nastąpią zmiany. Do tej pory właściwym US dla celów VAT był US właściwy ze względu na miejsce prowadzenia działalności. Natomiast od 1 stycznia 2016 r. dla osób, które prowadzą jednoosobową działalność gospodarczą właściwym US będzie urząd właściwy ze względu na adres zamieszkania podatnika, czyli ten sam co do rozliczeń podatku dochodowego. Jeśli zaś prowadzisz działalność w innej formie, np. spółki to rozliczasz się w US właściwym ze względu na adres siedziby firmy. Jeśli nie byłeś wcześniej płatnikiem VAT to pamiętaj żeby złożyć VAT-R w US.
-
Ostatnio zakupiłem telefon na raty ale pierwsza rata wynosi 0 zł. Czy mam to jakoś uwzględniać w księgowości?
-
Ostatnio zakupiłem telefon na raty ale pierwsza rata wynosi 0 zł. Czy mam to jakoś uwzględniać w księgowości?
-
Chciałbym dowiedzieć się czym jest OT? Bo doszły mnie słuchy, że jest on potrzebny przy środkach trwałych w firmie ale może ktoś umie to ładnie ująć czym on właściwie jest? Z góry dziękuje za odpowiedź
-
faktura zaliczkowa, a faktura końcowa
temat odpowiedział kubelekwody → złotarybka → Podatkowa księga przychodów i rozchodów
Kwestia faktur zaliczkowych i końcowej wygląda tak: jeśli płatności nastąpiły przed wykonaniem zamówienia to wystawiasz faktury zaliczkowe, jeśli kolejna płatność następuje po wykonaniu zamówienia to należy to udokumentować fakturą końcową. -
Przede wszystkim musisz wiedzieć, że przy likwidacji działalności należy sporządzić dwa remanenty. Jeden dla celów VAT a drugi dla celów KPiR. Remanent dla celów VAT musi zawierać towary handlowe i materiały, wyposażenie i środki trwałe jaki pozostają w firmie na dzień likwidacji działalności i mają na ten dzień określoną wartość. Wycenia się je według cen rynkowych. W remanencie dla celów VAT ujmujesz te towary handlowe i materiały, wyposażenie i środki trwałe od których przy zakupie przysługiwało Ci odliczenie VAT(nawet jeśli z tego prawa nie skorzystałeś). W remanencie dla celów PIT ujmuje się jedynie towary handlowe i materiały podstawowe w wartości netto. W ten sposób dokonuje się zamknięcia księgi w związku z likwidacją działalności.
- 1 odpowiedź
-
- likwidacja działalności
- likwidacja firmy
-
(i 1 więcej)
Oznaczone tagami: