Skocz do zawartości

Mocarz25

Użytkownicy
  • Zawartość

    34
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O Mocarz25

  • Tytuł
    Forumowicze

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Chce wystawić duplikat faktury. Czy mogę prosić o informację z jaką datą należy go wystawić?
  2. W przypadku zakupu towarów handlowych ich wartość uwzględnia się w kwocie netto w remanencie początkowym. Jeśli zaś chodzi o podatek VAT to prawo do jego odliczenia powstaje w miesiącu, w którym powstał obowiązek podatkowy u sprzedawcy, z tym, że nie wcześniej niż dzień otrzymania faktury lub w jednym z dwóch okresów rozliczeniowych. Jeśli spełniasz te warunki to możesz dokonać odliczenia również VAT od zakupu towarów.
  3. Jeśli przekazujesz na cele prywatne samochód przy zakupie, którego nie przysługiwało Ci odliczenie VAT od zakupu samochodu lub od zakupu istotnych części składowych do pojazdu to wycofując do z działalności nie powstaje przychód w podatku dochodowym ani nie ma konieczności wykazywania podatku VAT. Pamiętaj jednak, że jeśli dokonasz sprzedaży tego samochodu w okresie 6 lat od wycofania go z firmy to musisz go opodatkować podatkiem dochodowym. Bowiem w takiej sytuacji powstaje przychód z tytułu prowadzonej działalności.
  4. Jeśli dokonujesz sprzedaży samochodu bezpośrednio z działalności to musisz naliczyć podatek VAT, czyli 23%. Od takiej sprzedaży naliczony zostanie też podatek dochodowy.
  5. Witam, Mam takie pytanie dzisiaj mija termin zapłaty podatku dochodowego. A co w sytuacji, gdy u mnie podatek ten nie wyszedł do zapłaty? Muszę o tym informować urząd skarbowy? Proszę o szybką odpowiedź, bo nie wiem co zrobić...
  6. W takiej sytuacji nie ma takiej konieczności. Ale pamiętaj żeby zgłosić zmianę miejsca prowadzenia działalności w CEIDG-1. Tutaj masz fajny artykuł o zmianie danych w CEIDG-1: http://poradnik.wfirma.pl/-formularz-ceidg-1-z-omowieniem-aktualizacja-danych
  7. Dla jednoosobowej działalności gospodarczej właściwym urzędem skarbowym do rozliczeń VAT jest ten sam urząd co dla podatku dochodowego, a więc zgodny z adresem zamieszkania. Jeśli, więc wraz ze zmianą adresu prowadzenia działalności nie zmieniasz miejsca zamieszkania (działalność nie jest prowadzona w domu) to nie ma to wpływu na zmianę właściwości urzędu skarbowego do rozliczeń VAT. Zmieniając miejsce prowadzenia działalności należy ten fakt zgłosić w CEIDG-1 Pamiętaj też, że jeśli wraz z miejscem prowadzenia działalności zmieniasz adres to należy dokonać aktualizacji VAT-R.
  8. Jeśli dokonujesz zakupu gruntów do dalszej odsprzedaży do wydatek ten wprowadzasz jak każdy inny zakup towarów czy też materiałów i księgujesz w kolumnie 10. Pamiętaj, że jeśli do końca roku nie sprzedasz tego gruntu to musisz go wykazać w spisie z natury.
  9. Otrzymałem od kontrahenta fakturę zaliczkową i mam problem z jej zaksięgowaniem. Jak księguje się taką fakturę?
  10. Jeśli grunt będzie wykorzystywany na własny użytek firmy to będzie stanowił środek trwały. Dla tego środka trwałego właściwą kategorią jest KŚT 0. Pamiętaj też, że w przypadku gruntów, które stanowią środki trwałe nie nalicza się od nich amortyzacji, bowiem stanowią one koszt dopiero w momencie sprzedaży.
  11. Jeśli sprzedaż towarów nastąpiła w grudniu to musisz wystawić fakturą z obecną datą wystawienia ale na fakturze jako datę sprzedaży wprowadź datę grudniową. Ze względu na to, że sprzedaż tą powinieneś wykazać w grudniu konieczna będzie korekta deklaracji VAT i uaktualnienie zaliczki na podatek dochodowy, bo pewnie też Ci się zmieni jego wysokość. Musisz też mieć na uwadzę, że z dużym prawdopodobieństwem zapłacisz odsetki
  12. Wszystko zależy od tego jak rozliczasz przychody z działalności, tzn. czy rozliczasz się na zasadach ogólnych czy też prowadzisz działalność w innej formie. Bo w sytuacji, gdy rozliczasz działalność na zasadach ogólnych (skala podatkowa) to możesz złożyć jeden PIT, tzn. PIT-36 i rozliczyć na nim zarówno pracę na etacie i prowadzoną działalność.
  13. Przy składaniu rocznej deklaracji PIT nie musisz załączać żadnych dodatkowych dokumentów dotyczących sprzedaży na rzecz podmiotów zagranicznych.
  14. Chciałem upewnić się odnośnie wprowadzania faktur kosztowych. Otóż kupiłem papier do drukarki i na fakturze są dwie pozycje: papier i koszt dostawy. Jak powinienem zaksięgować taką fakturę? Jednym wpisem czy to powinno być ujęte w różnych kolumnach KPiR?
×