
Mocarz25
Użytkownicy-
Zawartość
34 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
O Mocarz25
-
Tytuł
Forumowicze
Ostatnie wizyty
Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.
-
Chce wystawić duplikat faktury. Czy mogę prosić o informację z jaką datą należy go wystawić?
-
zakup materiałów przed rozpoczęciem działalności
temat odpowiedział Mocarz25 → Smerfetka111 → Działalność gospodarcza
W przypadku zakupu towarów handlowych ich wartość uwzględnia się w kwocie netto w remanencie początkowym. Jeśli zaś chodzi o podatek VAT to prawo do jego odliczenia powstaje w miesiącu, w którym powstał obowiązek podatkowy u sprzedawcy, z tym, że nie wcześniej niż dzień otrzymania faktury lub w jednym z dwóch okresów rozliczeniowych. Jeśli spełniasz te warunki to możesz dokonać odliczenia również VAT od zakupu towarów. -
Jeśli przekazujesz na cele prywatne samochód przy zakupie, którego nie przysługiwało Ci odliczenie VAT od zakupu samochodu lub od zakupu istotnych części składowych do pojazdu to wycofując do z działalności nie powstaje przychód w podatku dochodowym ani nie ma konieczności wykazywania podatku VAT. Pamiętaj jednak, że jeśli dokonasz sprzedaży tego samochodu w okresie 6 lat od wycofania go z firmy to musisz go opodatkować podatkiem dochodowym. Bowiem w takiej sytuacji powstaje przychód z tytułu prowadzonej działalności.
-
Jeśli dokonujesz sprzedaży samochodu bezpośrednio z działalności to musisz naliczyć podatek VAT, czyli 23%. Od takiej sprzedaży naliczony zostanie też podatek dochodowy.
-
Witam, Mam takie pytanie dzisiaj mija termin zapłaty podatku dochodowego. A co w sytuacji, gdy u mnie podatek ten nie wyszedł do zapłaty? Muszę o tym informować urząd skarbowy? Proszę o szybką odpowiedź, bo nie wiem co zrobić...
-
W takiej sytuacji nie ma takiej konieczności. Ale pamiętaj żeby zgłosić zmianę miejsca prowadzenia działalności w CEIDG-1. Tutaj masz fajny artykuł o zmianie danych w CEIDG-1: http://poradnik.wfirma.pl/-formularz-ceidg-1-z-omowieniem-aktualizacja-danych
-
Dla jednoosobowej działalności gospodarczej właściwym urzędem skarbowym do rozliczeń VAT jest ten sam urząd co dla podatku dochodowego, a więc zgodny z adresem zamieszkania. Jeśli, więc wraz ze zmianą adresu prowadzenia działalności nie zmieniasz miejsca zamieszkania (działalność nie jest prowadzona w domu) to nie ma to wpływu na zmianę właściwości urzędu skarbowego do rozliczeń VAT. Zmieniając miejsce prowadzenia działalności należy ten fakt zgłosić w CEIDG-1 Pamiętaj też, że jeśli wraz z miejscem prowadzenia działalności zmieniasz adres to należy dokonać aktualizacji VAT-R.
-
właściwa kwalifikacja wydatku
temat odpowiedział Mocarz25 → marwi85 → Podatkowa księga przychodów i rozchodów
Jeśli dokonujesz zakupu gruntów do dalszej odsprzedaży do wydatek ten wprowadzasz jak każdy inny zakup towarów czy też materiałów i księgujesz w kolumnie 10. Pamiętaj, że jeśli do końca roku nie sprzedasz tego gruntu to musisz go wykazać w spisie z natury. -
Otrzymałem od kontrahenta fakturę zaliczkową i mam problem z jej zaksięgowaniem. Jak księguje się taką fakturę?
-
właściwa kwalifikacja wydatku
temat odpowiedział Mocarz25 → marwi85 → Podatkowa księga przychodów i rozchodów
Jeśli grunt będzie wykorzystywany na własny użytek firmy to będzie stanowił środek trwały. Dla tego środka trwałego właściwą kategorią jest KŚT 0. Pamiętaj też, że w przypadku gruntów, które stanowią środki trwałe nie nalicza się od nich amortyzacji, bowiem stanowią one koszt dopiero w momencie sprzedaży. -
faktura przed rozpoczęciem działalności
temat odpowiedział Mocarz25 → złotarybka → Podatkowa księga przychodów i rozchodów
wtedy musisz uwzględnić je w remanencie początkowym -
niewystawiona faktura sprzedaży
temat odpowiedział Mocarz25 → marwi85 → Podatkowa księga przychodów i rozchodów
Jeśli sprzedaż towarów nastąpiła w grudniu to musisz wystawić fakturą z obecną datą wystawienia ale na fakturze jako datę sprzedaży wprowadź datę grudniową. Ze względu na to, że sprzedaż tą powinieneś wykazać w grudniu konieczna będzie korekta deklaracji VAT i uaktualnienie zaliczki na podatek dochodowy, bo pewnie też Ci się zmieni jego wysokość. Musisz też mieć na uwadzę, że z dużym prawdopodobieństwem zapłacisz odsetki- 2 odpowiedzi
-
- brak faktury sprzedaży
- zapomniana faktura sprzedaży
-
(i 1 więcej)
Oznaczone tagami:
-
Wszystko zależy od tego jak rozliczasz przychody z działalności, tzn. czy rozliczasz się na zasadach ogólnych czy też prowadzisz działalność w innej formie. Bo w sytuacji, gdy rozliczasz działalność na zasadach ogólnych (skala podatkowa) to możesz złożyć jeden PIT, tzn. PIT-36 i rozliczyć na nim zarówno pracę na etacie i prowadzoną działalność.
-
Przy składaniu rocznej deklaracji PIT nie musisz załączać żadnych dodatkowych dokumentów dotyczących sprzedaży na rzecz podmiotów zagranicznych.
-
Chciałem upewnić się odnośnie wprowadzania faktur kosztowych. Otóż kupiłem papier do drukarki i na fakturze są dwie pozycje: papier i koszt dostawy. Jak powinienem zaksięgować taką fakturę? Jednym wpisem czy to powinno być ujęte w różnych kolumnach KPiR?