Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wynająłem pomieszczenie, które będzie stanowić biuro dla mojej firmy. Ogólne prace tam przeprowadzane do malowanie, wymiania płytek na nowe i postawienie ścianek działowych. Czy taki remont mogę bez problemu można ująć w kosztach firmowych?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Lorento - przede wszystkim podsumuj ile te wydatki łącznie wyniosły, bo jeśli nie więcej niż 3500 PLN to możesz je ująć bezpośrednio w kosztach. Jeśli wartość była wyższa to tu należy rozważyć czy miał miejsce remont (przywrócenie do stanu pierwotnego do czego można zaliczyć np malowanie czy wymianę płytek podłogowych) czy też modernizacja (ulepszenie, przystosowanie pomieszczenia do nowych potrzeb, o czym może świadczyć np stawianie ścianek działowych). W przypadku remontu całość wydatków ujmujesz bezpośrednio w kosztach. W przypadku modernizacji wszystkie poniesione wydatki (czyli łącznie z tymi na malowanie) należy rozpoznać jako inwestycję w obcym środku trwałym, a to wiąże się z koniecznością wprowadzenia jej na środki trwałe i dokonywania amortyzacji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Maksymalnie dozwolone są tylko 75 emotikony.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×