Zuzanna 0 Zgłoś odpowiedź Napisano 3 Luty 2016 Witam mój pracownik z dnia na dzień przestał przychodzić do pracy i nie mam z nim żadnego kontaktu. Czy traktować to jako porzucenie pracy? jak rozwiązać taką sytuację? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
patryk80 0 Zgłoś odpowiedź Napisano 5 Luty 2016 Jeżeli nie ma kontaktu z pracownikiem to można traktować to jako porzucenie pracy. Możesz rozwiązać umowę w trybie dyscyplinarnym i przesłać mu świadectwo pracy i uzasadnienie rozwiązania umowy pocztą za potwierdzeniem odbioru. Jeżeli firma poniosła z tego tytułu szkode to masz prawo do odszkodowania. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Benek 0 Zgłoś odpowiedź Napisano 12 Luty 2016 patryk80 ma racje, pod warunkiem, że Ty jako pracodawca wywiązywałaś się ze swoich obowiązków, np wypłacałaś zawsze wynagrodzenie terminowo. Jeśli nie, to pracownik miał prawo odejść bez wypowiedzenia. Chociaż tak czy inaczej powinien cie o tym poinformować. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach